Finanční gramotnost IV.A
duben 2013

Jelikož se stále častěji mluví o tzv. finanční gramotnosti, rozhodli jsme se pro projekt nazvaný “Obchodování“.  Žáci si nasbírali různé obaly od potravin a měli za úkol zjistit i jejich přibližnou cenu v obchodech. Když už jsme měli dostatek obalů a znali ceny jednotlivých potravin, začali jsme s rozjezdem obchodu. Nejdříve se rozdělili do skupinek, vymysleli jméno svého obchodu a potom si nakreslili reklamní leták, logo a různé „lákací“ akce pro své budoucí zákazníky. Dalším krokem bylo rozdělení rolí ve skupině, aby každý člen zodpovídal za konkrétní věc.Když byli hotovi s touto úvodní etapou, začali jsme počítat. Nejdříve si sečetli, kolik činí jejich majetek ve zboží, k tomu si přičetli, kolik peněz mají v pokladně a zapsali jsme celkové jmění. Potom začalo obchodování mezi jednotlivými obchůdky. Žáci nakoupili zboží a v další etapě ho prodávali jiným zákazníkům. Dokázali sami správně zdůvodnit, proč se cena zboží mění a co všechno ji určuje. Na závěr si opět sčítáním zjistili, která firma byla při obchodování  nejúspěšnější a debatovali jsme o tom, co jiní udělali lépe, co jsou to náklady, zisk a další pojmy. Dětem se obchodování líbilo a myslím, že z některých z nich rostou noví úspěšní podnikatelé.

Mgr. Miroslava Svrčková

thn00001.jpg thn00002.jpg thn00003.jpg thn00004.jpg
thn00005.jpg thn00006.jpg thn00007.jpg thn00008.jpg