PROJEKT ZVÍŘATA
4. - 9. ročník
16.4.2010

     Žáci byli losem rozděleni do skupin a měli za úkol do začátku projektu shromažďovat informace o svém zvířeti. Pomůcky - encyklopedie o zvířatech, informace stažené z internetu, vypsané výpisky, učebnice přírodovědy a přírodopisu, pouzdro, pastelky, fixy, nůžky, lepidlo.

Rozdělení žáků do skupin (podle témat):
Rozhlasové relace
 (formát mp3)
Prezentace
 (formát pps, ppsx)

Smrdět jako tchoř

tchoř  1 099 kb tchoř  716 kb

Hladový jak vlk

vlk  1 878 kb vlk  4 026 kb

Jako slon v porcelánu

slon  2 161 kb slon  4 044 kb
Pilný jako včela včela  3 430 kb včela  1 242 kb
Mlsný jako kočka kočka    2 115 kb kočka1 165 kb
kočka2 284 kb
Slizký jako had had 634 kb had 967 kb
Věrný jako pes pes 2 607 kb pes 1 460 kb
Spí jako dudek dudek 1 828 kb dudek 802 kb
Líný jako veš veš 1 470 kb veš 13 776 kb
Pyšný jako páv páv 1 373 kb páv 1 589 kb
Lstivý jako liška liška 1 161 kb liška 7 159 kb
Moudrý jako sova sova 1 395 kb sova 59 kb
Špinavý jako prase prase 1 585 kb prase 6 911 kb
Pomalý jak šnek šnek 1 420 kb šnek1 1 292 kb
šnek2 2 106 kb
Zpívá jako slavík slavik 634 kb slavik (video)
Chová se jako osel osel 517 kb osel 605 kb
Pracovitý jako mravenec mravenec 2 882 kb mravenec 2 751 kb
 
Fotogalerie projektu

     Projekt se uskutečnil v pátek 16. dubna 2010 v době od 8.00 do 12.30 hodin. Tento den žáci v jednotlivých skupinách zpracovávali informace, které si o daném zvířeti vyhledali v encyklopediích, na internetu nebo vypsali z jiných zdrojů.

Cíl projektu - vyvrátit nebo potvrdit zadané rčení pomocí informací, které o daném zvířeti získali.  Jednotlivé skupiny vytvářely list z encyklopedie „Zvířata ve rčeních“, počítačovou prezentaci a krátkou rozhlasovou relaci.

Hlasování k projektu Zvířata

     Žáci obdrželi od svých vyučujících hlasovací lístky.  Jejich úkolem bylo zvolit tři nejlepší práce a zapsat je do hlasovacího lístku. Kde číslem jedna byla ohodnocena nejlepší práce a ta obdržela 3 body, číslem dva druhá nejlepší,  obdržela dva body a číslem tři třetí nejlepší práce, která  získala 1 bod. Nikdo nesměl hlasovat pro svou vlastní skupinu, proto hlasovací lístky obsahovaly jméno žáka a skupiny, ve které pracoval.

Děkuji všem žákům i vyučujícím za práci na projektu.

Vyhodnocení ankety žáků (podle témat):

Chová se jako osel

  1. místo 167 b

Pilný jako včela

  2. místo 150 b

Špinavý jako prase

  3. místo 100 b
Věrný jako pes   4. místo 95 b
Slizký jako had   5. místo 92 b
Líný jako veš   6. místo 89 b
Pomalý jak šnek   7. místo 83 b
Mlsný jako kočka   8. místo 81 b
Spí jako dudek   9. místo 80 b
Jako slon v porcelánu 10. místo 74 b
Hladový jak vlk 11. místo 71 b
Moudrý jako sova 12. místo 67 b
Lstivý jako liška 13. místo 65 b
Pyšný jako páv 14. místo 45 b
Zpívá jako slavík 15. místo 39 b
Pracovitý jako mravenec 16. místo 38 b
Smrdět jako tchoř 17. místo 34 b

Mgr. Danuše Faldíková, koordinátor projektu